luni, 10 martie 2008

Controlorul sau calatorul va poate ajuta sa va lasati de calatorit

Controlorul sau calatorul va poate ajuta sa va lasati de calatorit

Daca e mai putin aglomerat e posibil ai parte de un spectacol de dimineata. De cele mai multe ori calatoria cu mijloacele de transport iti da dureri de cap. Frane ametitoare, accelerari bruste, tot ce se poate pentru a fi aruncat dintr-o parte in alta a autobuzului, asta daca nu e aglomerat, atfel mai si risti sa cobori cu pantofi cu picatele, sau sa fii pe post de stalp. In plus, mai apar si controlorii. Daca nu stau ca hotii la panda in "fundul' microbuzului/autobuzului, e foarte posibil sa apara de undeva. Daca au in dotare insigne de controlori, cica, vor si ei sa-si faca treaba ca la carte. Apare serios langa umarul tau, cu o moaca de jilava si mormaie acolo ceva, ceva ce tu tre’ sa intelegi ca-ti ia biletul la control. Ca e unul, ca sunt doi, sau in gasca isi fac de cap asa cum stiu ei mai bine. Nu le poti cee prea multe, cel putin asa cred. Nu am verificat conditiile de angajare, dar nici nu cred ca ar fi prea multe…de fapt nu prea cred ca sunt, sau nici ei nu stiu. Nu poti sa-i faci inculti, mizerabili, porci…oricum ar fi, asa sunt ei. Totusi, nu-si permite oricine sa poarte o insigna de controlor, normal. Totusi, cheful de a spune cu lejeritate ca sunt departe de a cunoaste bunele maniere nu-mi piere nicidecum. Pardon, nu departe, chiar foarte departe.
Nu am facut cunostinta cu ei niciodata, e drept, dar am ramas cu destule imagini “frumoase” despre controlori astfel incat sa –mi aduc aminte ori de cate ori ajung in statie si n-am bilet. Poate nu e de ras, puteai fi chiar tu. Am riscat de multe ori, mergeam fara bilet, dar , recunosc, numai cand era aglomerat. Uneori ziceam fie ce-o fi, alteori nu reuseam sa-mi cumpar bilet si pana la urma asa credeam ca trebuie. Dar, era cat pe ce sa o patesc si eu, cand intr-o zi frumoasa ma saturasem de mers pe jos, iar pana la destinatie mai aveam doar o statie. Stateam cu biletul in mana, parca ma durea sufletul sa mai compostez , doar era vorba de o statie. Mi-a smuls “mandra” biletul din mana si l-a compostat. Nici nu am pus bine mana pe el ca ma si “trezesc” langa mine cu domnu’ sef. Daca am auzit ceva de “biletul la control” nu-mi aduc minte, dar a fost de ajuns sa ridic privirea spre domnu’ si sa-i vad insigna. Am scapat, normal, dar mi-a fost mila de o biata fata care nu avea bilet. Oricum, ca esti sau nu vinovat nu ai cum sa scapi de comedia unei astfel de calatorii, care este legata doar de logica sefilor. Nu ai avut timp sa-ti iei bilet, n-ai apucat sa-l compostezi, sau nu a fost compostat cum trebuie, ori a fost compostat de doua ori pentru ca nu se vede bine ora si data? ei de ce n-ar fi obligati sa greseasca? Planul lor este simplu. Doar un calcul „misto”, unul simplu, care tinteste fix spre buzunarul calatorului.
Modul in care se face transportul nu este unul prea placut. Sunt atatia indivizi lipsiti de moralitatea care imping cu coatele pentru a-si face loc in aglomeratie, de parca n-ar fi de ajuns plimbarile dintr-o parte in alta a autobuzului in urma franelor bruste. Si, pana la urma te mai alegi si cu o amenda. Asa ca e mai bine cu „pejoul”. Ajungi mai tarziu, dar sigur.

Niciun comentariu: